Jak wiecie jakiś czas temu, wskutek niefortunnego upadku/przypadku/wypadku moja miłość do roweru została dość mocno zachwiana. W związku z tym, a także w związku z faktem, że wciąż odczuwam skutki kontuzji, zmuszona jestem przemieszczać się komunikacją miejską. Nie jest to może tragedia, ale powiedzmy sobie szczerze – wielka przyjemność też nie. Jedynym plusem jest to, że chcąc nie chcąc podsłuchuję czasem rozmowy współpasażerów, a te bywają ciekawe i inspirujące. Mam co najmniej kilka zapisanych pomysłów, czekających na wenę by je wyrysować.

Kiedy wracałam dziś do domu, myśląc o tym właśnie, że przedziwne podsłuchane konwersacje będą kanwą kolejnych shortów palcówkowych przypomniałam sobie taki jeden rysunek, który powstał po długiej podróży MPK:

najważniejsze w życiu, internet

Poważny temat tego shorta skierował moje myśli w stronę rozważań na zagadnienia nielekkie, wręcz egzystencjonalne. Zadumałam się chwilę nad tym, co w życiu istotne – ale na szczęście szybko przypomniałam sobie, że przecież już nie raz i nie dwa rysowałam o tym Palcówki. No więc – proponuję szybki przegląd tego, co o życiu wiedzieć trzeba, jakimi zasadami się kierować i o czym przenigdy zapominać nie można. Na początek – o tym co tak naprawdę się liczy (zaraz po szybkim internecie):

co się liczy w życiu

Kiedy już wiemy, co jest ważne można przejść do innych życiowych zagadnień – nawet tych, których do końca nie potrafimy ubrać w słowa…

może to wrzody

… albo stanąć twarzą w twarz z faktami:

sens życia

Istotna jest świadomość tego, co jest dla nas dobre:

zimna woda

Warto też wiedzieć, jakimi zasadami się kierować:

zasada ograniczonego zaufania

Istotna jest też wnikliwa analiza sytuacji i tego, co z niej dla nas wynika. Czasem bowiem to, co wydawało nam się stałe zmienia się i trzeba elastycznie zweryfikować swoje zdanie.

zmiany są dobre

wychodzi na dobre albo wychodzi bokiem

I to na tyle – na razie, bo coś czuję, że wena mi dopisuje 😉

Comments

Leave a Reply

