Właśnie okazuje się że jest. Jest dzień kobiet i dzień dziecka, dzień chłopaka ale i dzień mężczyzny, dzień mamy, babci, taty, dziadka. Jest dzień zakochanych i singli (dzień po zakochanych, a jakże), dzień naleśnika i tłusty czwartek (proszę ich nie mylić!), europejski dzień sąsiada, światowy dzień uśmiechu, pierwszy dzień wiosny i dzień bez papierosa. Nie wiem na pewno, ale domyślam się że jest też pewnie dzień zbierających znaczki, dzień ziemniaka a może nawet i dzień piwosza. Albo dzień lenia. No i dla równowagi – także dzień pracoholika, albo pedanta, albo chociaż perfekcjonisty.

I jest też oczywiście dzień kota.

Fakt o tyle śmieszny, że wcale o nim nie miałam pojęcia. Ani dwa lata temu, gdy byłam przyszywaną mamą przedziwnego ale cudownego kota Szelmy, ani rok temu, gdy byłam już przygarnęłam tego małego słodkiego sierściucha Louis’a, który codziennie robi mi wyrzuty, że cały dzień byłam w jakiejś pracy. Nie wiedziałam, a powinnam była – bo kot rano tak szalał, skakał, miałczał i gonił swój własny ogon że powinno mi było dać to do myślenia. Że może urodziny, albo wiosna, albo jakieś inne święto. Ale nie dało – i dlatego dopiero teraz, w godzinach już niemal wieczornych, ogarniam fakt, że takie to dziś święto. I jak to często bywa postanowiłam ten fakt wykorzystać jako motyw wpisu na blogu.

Więc. Zatem. Otóż. Dziś o kotach będzie. Ale nie tylko. O zwierzakach w ogóle.  Zacznijmy od klasyka. Jednego z pierwszych palcówkowych shortów ever:

masz jakies zwierzę

Potem – wiadomo, generalizacja idzie jak z płatka:

dziwne zwierzeta

Wróćmy jednak do kotów. Niby indywidualiści – a jednak podobieństwo do innego specyficznego gatunku jest wręcz uderzające 😉

kot jak facet

A skoro już o tym gatunku mowa… nie żebym generalizowała ale….

nizeodiakalny baran

A skoro już wpadamy w schematy i stereotypy…

zwierzęta w zoo

york

I na koniec słodka konkluzja, bo podobno trzeba dream big 😉

rządy w internetach

To tyle na dziś.

A jeśli ktoś chciałby zobaczyć mojego kota – zapraszam na fotobloga. Można się zapoznać z Louisem tu i tutaj, zaś Szelmę jeszcze w wieku kocięcym znajdziecie tu lub tu.

Leave a Reply

