Kiedy byłam mała i nie potrafiłam jeszcze czytać uwielbiałam oglądać bajki. Nie w telewizji, ale po prostu, zwyczajnie, tradycyjnie i analogowo, w książkach. W naszym domu był pięknie ilustrowany zbiór baśni Aleksandra Puszkina. Biała okładka była obietnicą kolorowego, magicznego świata wyobraźni.

pobrane
Mama czytała mi i mojemu rodzeństwu wybrane bajki, a kiedy nauczyłam się czytać bardzo często zaczytywałam się przedziwnymi opowieściami. Ale tak naprawdę to nie baśnie mnie intrygowały, najważniejsze były ilustracje. Te, autorstwa Stanisława Kowalów (można je podejrzeć tutaj), były dla mnie magiczną bramą do świata magii.
I właśnie magii, metafizyce, pewnej strefie abstrakcji – dziś nieco przewrotnie rozumianej – chciałabym poświęcić ten wpis. Myślę że bez niej ciężko o dystans, humor, pewną specyficzną nutę myślenia i pojmowania świata. Mam nadzieję, że coś takiego udaje mi się przemycać w moich shortach komiksowych. Nie są to opowieści o złotej rybce, dzielnych junakach czy carze Sałtanie, ale mają swoją urok. Na przykład taka czarna dziura…

czarna dziura

czarna dziura w internecie

Odrobina magii w życiu jest jak dobrze przyprawione danie – dodaje smaku, pikanterii, wyrazu. Prawda?

magia w kuchni

A czasem wręcz trudno ją wyrazić słowami 😉

metafizyka w powietrzu

Na koniec o jeszcze innym rodzaju “magii” 😉

ubrania po praniu

P.S. Fotografię okładki “Bajek” Puszkina pożyczyłam z bloga O książkach dla dzieci. Mój własny egzemplarz, zniszczony czasem, niestety nie nadawał się do pokazania. W obecnym stanie wygląda dobrze tylko w czymś takim jak dizajnerska torba “Czytam książki dla dzieci” 😉

Leave a Reply

