Jak powstają Palcówki? – gdzieś tam w czasie towarzyskiej, luźnej rozmowy padło takie pytanie ze strony mojej znajomej. Moja odpowiedź? Oczywiście rysunkowa. Taka o:

jak powstają komiksy

Zainspirowana pytaniem postanowiłam pokazać krok po kroku powstawanie Palcówek – od pomysłu (to już macie na obrazku powyżej) aż po gotowy short. W pierwszej chwili miałam zatytułować post “Jak robię Palcówki”, ale na szczęście szybko się zreflektowałam (wręcz zbladłam gdy wyobraziłam sobiei źródła wejść na bloga z wyszukiwarki 😉 ).

Więc tak, jest pomysł. Jeśli go nie zanotuję – najprawdopodobniej zapomnę. Mam zwykle ze sobą mały czarny notesik, no i telefon – to takie moje dwa notatniki. Bliscy znajomi już się nie dziwią, gdy w trakcie rozmowy je wyjmuję i szybko coś baźgram 😉

palcówki shorty

Żeby narysować shorta potrzebuję kartki. Używam takich nieco grubszych, które drę na mniejsze kawałki:

2a

Te wydarte krawędzie to taki typowy element moich shortów. Ok, zaczyna się rysowanie:

3

4

5

Czasem coś nie wychodzi…

6

… i trzeba rysować od nowa:

7

Palcówki zyskują źrenice, no i brwi!

8

Jeszcze podpis:

9

Kiedy szkic jest gotowy do akcji wkracza zakreślacz:

10

I kolorujemy 🙂

11

12

Dlaczego zakreślacz? Bo tak pokolorowane tło, ze specyficznymi maziajami i wyraźnym śladem pisaka, po zeskanowaniu zyskuje bardzo specyficznego charakteru. Takie tło, nie kolorowe ale w kolorze sepii lub szarości, Palcówki mają od samego początku i tak już zostanie – przynajmniej w wersji skanów, bo oryginalne plansze są oczywiście w kolorze 🙂

Ok, jest gotowy short. Następnie rysunek trafia do skanera, a skan ląduje na moim komputerze, gdzie robię małe czary mary: zmiana koloru , czyszczenie i parę sztuczek które zachowam dla siebie 🙂

13

A w efekcie powstaje taki oto short komiksowy:

gotowa na urlop

Teraz już wiecie jak powstają Palcówki 🙂

P.S. Nie zawsze jest lekko. Czasem w drogę wchodzi Louis. I jak tu pracować? 😉

Zdjęcie2668

Comments
  1. […] palcówek – tych, którym włączyła się właśnie czerwona lampka odsyłam niezwłocznie do tego wpisu, ale to […]

  2. […] już kiedyś pisałam – więc żeby się nie powtarzać zainteresowanych odsyłam do wpisu Jak to się robi […]

Leave a Reply

