Od czasu do czasu zdarza mi się użyczyć palcówkowych kadrów i narysować coś na potrzeby konkretnego projektu, wydarzenia czy osoby. Zwykle są to okołokoleżeńskie sytuacje i i wychodzą z nich różne prace – co mnie cieszy, bo bywają ciekawym doświadczeniem. Wiem też, do kogo konkretnie są skierowane i widzę bezpośrednią reakcję na nie – a są to zwykle fajne i inspirujące emocje. Zresztą – przekonajcie się i oceńcie sami 🙂

Zdaje się, że pierwszym palcówkowym shortem, który powstał na specjalne zamówienie, był ten oto:
dla ani i mateusza
Ania to moja koleżanka z – byłej już – pracy, a Mateusz to jej mąż. Parę lat temu, tuż przed ich ślubem, wraz z kilkoma znajomymi planowaliśmy dla nich upominek z okazji wejścia na nową drogę życia. Ponieważ oboje byli (i mam nadzieję, że dalej są! 😉 ) wielkimi fanami Palcówek, zwłaszcza palcówkowych brwi, padła propozycja, żebym coś dla nich komiksowego narysowała – i tak właśnie powstał ten short, który był załącznikiem do prezentu. Podobno powiesili go sobie w sypialni 😉

Z Mateuszem, zwanym też Chomikiem, wiąże się jeszcze inny komiks:
do chomikaHistoria była taka, że na palcówkowym fanpejdżu na Facebooku wrzuciłam shorta, z którego Palcówki pozdrawiały swoich fanów. Na drugi dzień w pracy Ania powiedziała mi, że Mateusz, czyli Chomik, widział ten rysunek i było mu smutno, że Palcówki go nie pozdrowiły. Wyjaśniłam, że pozdrawiały wszystkich i odniósł mylne wrażenie – ale żeby to udowodnić narysowałam dodatkowego shorta ze specjalnymi pozdrowieniami 😉

W tematyce okołoślubnej, a może raczej narzeczeńskiej, był też short który narysowałam w ramach nagrody konkursowej. Zadaniem fanów było podesłanie “scenariusza” do Palcówek – bezapelacyjnie zwyciężyła Aneta R. z historią swoją i swojej drugiej połówki. Jej historyjka znalazła się na shortcie, który – oprawiony w ramkę i z życzeniami na odwrocie – trafił do niej gołębiem pocztowym 😉
zwycięski
Całkiem niedawno zdarzyło mi się z kolei narysować komiks na potrzeby akcji Łapy precz od łosi!. Jedna z koordynatorek akcji napisała do mnie z pytaniem, czy nie chciałabym czegoś dla nich przygotować, czegoś co uatrakcyjni stronę wydarznia. Chciałam. Narysowałam. Short wylądował na Facebook’u i mam nadzieję, że pod jego wpływem choć jedna osoba zdecydowała się poprzeć tę ważną inicjatywę. Wyglądał tak:

łosieDziałaczką społeczną może nie jestem, ale temat zwierząt jest mi bliski. Dlatego gdy pewnego razu znajoma poprosiła mnie o jakiegoś shorta komiksowego na aukcję Coś fajnego dla konika, wspierającą finansowo konie ze schroniska Tara, nie wahałam się ani chwili.
Założeniem było ofiarowanie na aukcję rękodzieła. Postanowiłam przekazać shorta, którego narysowałam dosyć dawno temu, i który cieszył się dużą sympatią palckówkowych fanów – mając nadzieję, że ktoś będzie miał ochotę posiadać oryginalną komiksową planszę z moim autografem, a przy okazji wesprzeć finansowo emerytowane konie. Tak się właśnie stało i cieszę się, że była w tym moja mała zasłaga.
IMGP3461
Czasem się zdarza, że rysuję coś dla innych rysujących. Tak było z Michałem Misztalem, autorem komiksowego (co)dziennika Donikąd komiks. Z Michałem nie znam się osobiście, znamy się z Facebooka i z faktu, że oboje maziamy krótkie formy komiksowe. Napisał do mnie późną jesienią ubiegłego roku. Przygotowywał wydanie zbiorcze swoich komiksów z dwóch lat, zbierał grupę rysowników chętnych by gościnnie coś na tę okoliczność nabazgrać. Nie trzeba mnie jakoś mocno namawiać do takich działań, zwłaszcza gdy pomysł mnie kręci a druga strona robi coś ciekawego, wizualnie mi odpowiadającego. Postanowiłam wsadzić Michała, czy też jego komiksowe alter ego – nieco dziwnego, brodatego typa z czółkami na głowie – do palcówkowej przestrzeni:
donikąd vs palcówki
Pamiętam, że Michał po otrzymaniu shorta napisał mi, że widząc go dostał głupawki i nie mógł przestać się śmiać – myślę, że to dobry znak 😉 Kilka miesięcy później udało mu się doprowadzić wydanie zbiorcze pasków komiksowych do końca. Mój rysunek znalazł się w sekcji “gościnnych występów” na… 589 stronie. Tak, wyszło z tego taaaakie tomiszcze – niemal 600 stron. Efekt można zobaczyć u Michała na blogu.

screen

Inny facebook’owy znajomy, Krzysiek robiący świetne, zaskakujące wycinanki (czyli po prostu Krzysztofowe Wycinanki), zrobił mi kiedyś taki oto prezent:
autor: Krzysztof Pacyński

Nie wiem kto z Was pamięta Kulfona i Monikę… Cóż, ja pamiętam, w końcu moje dzieciństwo przypadło na lata 80-te. Nie jestem ani nie byłam specjalnie fanką tych postaci (choć rzęsy Żaby Moniki do dziś mnie zachwycają!), ale dostać taką personalną laurkę było naprawdę miło. Postanowiłam więc zrewanżować się Krzysztofowi shortem:
krzysztof robi wycinankiPalcówki miały również okazję promować wydarzenie kulturalne – cykl kina plenerowego Different Poin of View, o którym pisałam jakiś czas temu przy okazji dywagacji kinowo-filmowych (tutaj). Okazało się, że jednym z organizatorów tego wydarzenia jest Tomek, fan Palcówek – i po prostu wpadł na pomysł, że może akurat będę chciała coś dla nich narysować. Pisałam już – nie trzeba mnie zbyt wiele przekonywać do fajnych inicjatyw, a na dodatek uwielbiam kino, filmy i wszelkie inicjatywy związane z kulturą i sztuką. Tak więc po prostu usiadłam nad kartką papieru i narysowałam:
kino plenerowe
A tak to wyglądało już w akcji:

fot. Fundacja Teatr Bezdomny

fot. Fundacja Teatr Bezdomny

fot. Fundacja Teatr Bezdomny

fot. Fundacja Teatr Bezdomny

fot. Fundacja Teatr Bezdomny

fot. Fundacja Teatr Bezdomny

Zobaczyć Palcówki na dużym ekranie – to jest coś! 🙂

W czerwcu tego roku Palcówki zawitały też do niezwykłego wrocławskiego studia fotograficznego, aby wziąć udział w wyjątkowym projekcie. O ODDycham WROCławiem napisałam jakiś czas temu osobną notkę, przypomnę więc tylko, że to coś w rodzaju fotograficznego przewodnika czy też pamiętnika osób związanych w różny sposób z Wrocławiem. Genialny pomysł, przepiękne zdjęcia, świetni ludzie, fajne emocje, a przede wszystkim jakieś takie poczucie bycia częścią czegoś mega pozytywnego. Dla mnie tego rodzaju doświadczenia są bardzo cenne.
Gdzieś tak trochę przy okazji znajomości z twórcami projektu powstały shorty inspirowane atmosferą studia Magdy i Sławka:
magda i sławek
magda i sławek_2

Jeśli chcielibyście poczuć się tak jak Palcówki na tych shortach, i usłyszeszeć te wszystkie fotograficzne pstrykania i cykania – zgłoście się do projektu, Sławek i Magda wciąż i niestrudzenie szukają nowych twarzy, historii i pasji które opowiadają w jakimś sensie Wrocław – naprawdę warto stać się tego częścią.

Palcówkom zdarzyło się też występować na kartkach urodzinowych. Na przykład nie tak dawno temu jedna z moich koleżanek wkraczała w wiek z trójką na przedzie. Z tej okazji zadedykowałam jej taki rysunek:
trzydzieste urodzinyTen short znalazł się na Facebook’u. Jeden z palcówkowych fanów zachwycił się nim i wyznał nieśmiało w komentarzu, że niebawem sam przekroczy magiczne 30 lat. Nie myśląc wiele postanowiłam wysłać mu palcówkowe życzenia…

Bez tytułu
A tutaj jeszcze sam short:
życzenia
Innym razem koleżanka, która organizowała wieczór panieński przyjaciółki poprosiła mnie o jakiś, jak to ujęła, “zabawny, lekki i taki wiesz, z podtekstem erotycznym rysunek“. Miał on być elementem zaproszenia dla przyszłej panny młodej na jej ostatnią panieńską imprezę.
Przyznam, że nie było to zadanie łatwe, ale ubawiłam się przy nim setnie, zwłaszcza gdy zobaczyłam reakcję koleżanki na gotowy rysunek. Jej jednocześnie zachwycona, zaskoczona, rozbawiona i ociupinkę zgorszona mina była bezcenna 🙂 Komiks wyglądał tak (pozostawiłam oryginalny, lekko różowy kolor tła bo taki – z uwagi na charakter imprezy – miał właśnie być):
wieczór panieńskiPodobno Pannie Młodej baaaaardzo się podobał 😀

Jeśli chodzi o palcówkowe bywanie “tu i tam”, gościnne występy i okazje – to tyle.
Ale na koniec jeszcze jeden short, który udowadnia, że moim komiksowym bohaterkom odpowiada to, jak kreuję ich przygody i egzystencję 😉
komiksowa celebrytka🙂

 

 

Comments
  1. […] jesienią ubiegłego roku Komiksowe tu i tam to syntetyczne zestawienie miejsc, projektów, akcji, wydarzeń w które Palcówki się […]

Leave a Reply

