Kiedyś mówiło się, że porządek w domu to porządek w życiu. Gdyby rzeczywiście to było takie proste większość z nas byłaby perfekcyjnymi paniami i panami domów. Obawiam się jednak, że przysłowie to przechodzi z pokolenia na pokolenie tylko po to, by przekonać do w miarę regularnego sprzątania niezbyt skore dotego dusze. Choć one i tak jakoś zawsze sobie z tym radzą…
bałaganiaraJeśli chodzi o sprzątanie to jestem – jak mi się wydaje – typem całkowicie normalnym, czyli ani pedantka, ani nieogarnięta bałaganiara. Zdarza mi się zarówno w miarę kontrolowany nieład jak i szał porządków. Może dlatego, że czasem wpadam na pomysł – tak bardziej metaforyczny – uporządkowania swojego życia, i  poukładane równo ubrania w szafie i kubki w kredensie wydają mi się dobrym początkiem?
chaos w życiuAlbo po prostu trzeba coś z siebie wyrzucić, wyrazić, gdzieś spożytkować tę gromadzącą się czasem energię…
coś kreatywnegoBabcia mojej koleżanki mówiła, że na smutki najlepiej jest czymś zająć ręce – wtedy głowa nie ma aż tak dużo czasu na myślenie. Coś w tym jest – gdy mnie coś trapi zdarza się, że rzucam się w wir jakiś zajęć. Choć wydaje mi się, że pewnych rzeczy nigdy się nie ogarnie…
czarna dziuraPamiętam, że po narysowaniu tego shorta rozmawiałam z moją koleżanką. Zeszło nam tak jakoś naturalnie na temat sprzątania. I K. powiedziała wtedy coś, co zainspirowało kolejny rysunek:
magia w kuchniA skoro już jesteśmy w tematach kuchennych i porządkowych 😉
kuchniaMi słowo “porządki” często kojarzy się z faktem, że potem… nie mogę nic znaleźć. Też tak macie, czy to tylko moja przedziwna cecha (a może wyjątkowość? 😉 ).
nie znoszę wiosennych porządkówWynajmowałam kiedyś mieszkanie z kolegą. Mieszkaliśmy już razem wcześniej, dobrze się dogadywaliśmy, fajnie spędzało się nam razem czas i ogólnie rzecz biorąc byliśmy chyba dość zgranym współlokatorskim duetem. Jak to jednak bywa diabeł tkwi w szczegółach – w naszym wypadku tym malutkim szczególikiem były różnice w postrzeganiu porządków domowych. Przyznam jednak, że pewnego razu zostałam baaaardzo zaskoczona:
zaskoczył mnie
I jeszcze na koniec taki short – o porządkach, nie tylko tych w szafie czy łazience 😉
wiosenne porządki
🙂

Comments
  1. […] Najwyraźniej tak jak ja macie specyficzne podejście do porządku (artystyczny nieład – coś Wam to mówi? 🙂 ) – i stąd do grupy najczęściej czytanych wpisów załapał się ten o wiele mówiącym tytule Porządek musi być. […]

Leave a Reply

