Czas goni nas, goni nas cały czas... – ta piosenka zespołu Akurat chodzi mi po głowie od kilku dni. I dlatego, że ją lubię, i dlatego, że na nadmiar czasu ostatnio nie narzekam. Znacie ten stan? Na pewno 🙂

Końcówka września z wielu powodów jest dla mnie nerwowa, stresowa i szczelnie wypełniona różnymi zajęciami. Obawiam się, że taka sytuacja utrzyma się jeszcze przez conajmniej kilka najbliższych tygodni, ale o tym może kiedy indziej. Dziś, choć nie mam specjalnie wielu chwil spokoju, postanowiłam na moment zatrzymać się, usiąść i zastanowić nad czasem właśnie.
Jak zwyklew takich chwilach przyglądam się moim komiksowm. Motyw czasu w palcówkowych rysunkach komiksowych przewija się… często 🙂

Czas – przy tym słowie od razu pojawia mi się w głowie kilka przysłów:
czas leczy ranyczas to
kto rano wstajeZ czasem kojarzy mi się też oczywiście brak czasu. Ciągły bieg, ruch, pośpiech…
gdy się cżłowiek spieszy2Czas kojarzy mi się też ze spóźnialstwem. Którego u innych szczerze nie znoszę, choć często samej zdarza mi się spóźnić. Walczę z tym (i nawet, odpukać, odnoszę na tym polu spore sukcesy), ale czasem… czasem nie wychodzi…
lepiej być spóznioną niż spoconą
gdy się człowiek spieszy to autobus się spóźni
Czasem czas wiąże się z próbą ujarzmienia go, złapania, pochwycenia. Czy udaną? Cóż, podobno istotą jest gonienie, a nie złapnie króliczka…
czas płynie coraz szybciej
Czas to także ulotność. Przemijanie, krótkie – czasami bardzo cenne – chwile, momenty, impulsy zamknięte w kilku sekundach, minutach, mgnieniach.
łapię chwile ulotne jak ulotkaw życiu piękne są tylko chwile
Czas to rozwój, wzrost, ciągle czynione kroki naprzód – czy tego chcemy czy nie. Optymiści powiedzą “dojrzewanie”, pesymiści “starzenie się”. Nawet jeśli przymiemy to drugie – jest sposób na zatrzymanie procesu… 😉
błędy to przywilej młodości
Czasami czas to niepewność:
co przyniesie jutro

A co Wy czasem myślicie o czasie?

Leave a Reply

