Czytaliście może “Traktat o łuskaniu fasoli” Wiesława Myśliwskiego? Ta wielokrotnie nagradzana (min. Nike 2007) książka przypomniała mi się ostatnio, gdy robiłam swoją listę książek utraconych. Czyli takich, które komuś pożyczyłam i już nie wróciły do mnie, a szanse na to z różnych względów są znikome. Albo przepadły w bliżej nieokreślonych okolicznościach.
Na liście jest kilka pozycji: wspomniany Myśliwski (kolega z UK, któremu ją pożyczyłam bo strasznie chciał poczytać coś w języku polskim; zanim zdążyłam się upomnieć o zwrot przestaliśmy się lubieć), Forrest Gump

(były chłopak, dawno temu), Tatarkiewicz z “Dziejami 6 pojęć” (nie wiem dokładnie komu pożyczyłam, ale to jeszcze ze studenckich czasów ktoś z moich znajomych z roku był), “Dom dzienny, dom nocny” w pakiecie z “E.E.” – dwie książki Olgi Tokarczuk (koleżanka z liceum, zanim zdążyłam sobie o tym przypomnieć i się upomnieć wyjechała na stałe za granicę i straciłyśmy kontakt). Z niekłamanym bólem w sercu wspominam też utraconą “Krainę Chichów” i “Dziecko na niebie” Jonathana Carrolla, jednego z moich ulubionych pisarzy – ale w jakich okolicznościach książki te wywędrowały z mojej półki jest to dla mnie nieodgadnioną zagadką do dziś.

Ale ale, wbrew pozorom nie ma to być wpis o książkach 🙂 Zaczęłam od Myśliwskiego nieprzypadkowo – w trakcie książkowego remanentu znalazłam bowiem w innej książce karteczkę z cytatem-zakładką, właśnie z “Traktatu…”. Cytat brzmi tak:
Gdy słowa już daremne, myśli daremne, a wyobraźni nie chce się już wyobrażać, jeszcze tylko muzyka. Jeszcze tylko muzyka na ten świat, na to życie.

I tą nieco przydługą drogą dotarliśmy do sedna dzisiejszego wpisu – muzyki, czyli tematu, który w komiksowych rysunkach z Palcówkami pojawia się dość często.

Dzisiaj na początek Budka Suflera. Wiedzieliście, że Jonathan Carroll napisał tekst do 2 ich piosenek? Ja też nie wiedziałam 🙂 Ale to nie te utwory były inspiracją.

bo do tanga trzeba dwojga


Jerzy Połomski:
bo z dziewczynami nigdy nie wie się


The Doors:
come on baby let my fire

Urszula:

dmuchawce latawce wiatr


Ryszard Rynkowski:
dziewczyny lubią brąz


Natapirowany Robert Smith z panami z The Cure:

it's friday i'm in loveKrystyna Prońko:

 

jesteś lekiem na całe zło


Paktofonika:
łapię chwile ulotne jak ulotka


Andrzej Rosiewicz:
najwięcej witaminy mają polskie dziewczyny
A na koniec jeszcze taka muzyczna refleksja:

lubię słuchać smutnej muzyki


A jakie są Wasze muzyczne inspiracje? 😉

Comments

Leave a Reply

