Przysłowia mądrością narodu

Posted: October 4, 2014 in Inspiracje, Palcówki o życiu, Palcówki przekorne
Tags: , , ,

Jakoś tak wyszło, że w moich komiksowych rysunkach od czasu do czasu pojawiają się przysłowia. Czy dlatego że jest to przysłowiowa (sic!) mądrość narodu, a Palcówki jak wiadomo lubią inteligentnie i z humorem mierzyć się z tematami poważnymi? Być może. Albo dlatego, że zmiana powszechnie znanej puenty w takich przysłowiach jest po prostu zabawna, zaskakująca i sprawia mi trochę radości 😉
Jakkolwiek by nie było fakt jest taki, że trochę się tych przysłów w palcówkowych shortach nazbierało. Dziś więc serwuję Wam ich przegląd – smacznego!
Na początek – trochę o jedzeniu:

apetyt rośnie w miarę jedzenia
Albo i napitku, wszak to bliskie jedzenia:
new_kto spija ostatki

szklankaO młodości, albo bardziej ogólnie – o czasie generalnie:

błędy to przywilej młodości

czas leczy rany

gdy się cżłowiek spieszyJakieś takie przysłowie, czy przekonanie może raczej:

jak ktoś cię nie poznaje

A to jeden z moich najulubieńszych shortów 😀

Kopia przypadki chodzą po ludziachI coś o czym ostatnio, płacąc za zamówione w jednej z internetowych księgarni książki, intensywnie myślałam. Niestety, smuci mnie mocno puenta tego shorta. Wiem, że biblioteki, wypożyczalnie, wymiana książkowa między znajomymi ale… ja tam lubię posiadać książki na własność, mieć je na półce, zawsze gotowe jeśli potrzebuję do nich wrócić. Wiem, że się kurzą, zajmują mnóstwo miejsca a przy przeprowadzce zajmują więcej kartonów niż moje ubrania – ale cóż, miłość bywa nieracjonalna… No ale wracając do shorta:

książki to strawa dla umysłuA to short o czymś, co jest (niestety) moją przypadłością. Spóźnianie się, nie pocenie 😉

lepiej być spóznioną niż spoconą
Jest też trochę mądrości ludowych o pracy. Nie mogłam się im oprzeć 😉

żadna praca nie hańbi

new_bez pracy nie maJest też rzecz jasna tematyka uczuciowa:
strach ma wielkie oczy a miłość jest ślepakażda potworapół światu tego kwiatuto dopiero jest ambarasprawda w oczy koleI jeszcze kilka takich luźnych rysunków:
licho nie śpiod przybytku głowa nie bolinew_lepszy rydz niżz rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciuI to chyba tyle. Jeśli jest jakieś przysłowie które Waszym zdaniem muszę koniecznie narysować – dajcie znać 🙂

Comments
  1. […] są mądrością narodu – pisałam (i rysowałam) już kiedyś o tym (możecie zobaczyć tutaj). Moim zdaniem są nie tylko mądrością, ale też dobrym punktem wyjścia do komiksów i małych […]

  2. En says:

    Szklanka ❤

Leave a Reply

