Zapach ozonu

Posted: October 29, 2014 in Ciekawostki, Inspiracje, Palcówki przekorne
Tags: , , , , , ,

Właśnie usiadłam do komputera, żeby napisać całkiem inny tekst chodzący mi po głowie od paru dni. Napiszę go innym razem, nie dziś. Ledwo bowiem usiadłam przy stole, gdy usłyszałam za oknem deszcz. Taki szeleszcząco głośny, jednostajny, zatopiony w ciszę wieczoru. Niewidoczny w ciemnościach, będący jedynie dźwiękiem. Lubię taki deszcz.

Gdy myślę o deszczu myślę o ozonie. Kiedyś w liceum chłopak, z którym wybrałam się na randkę wyjaśnił mi, że to co czujemy w powietrzu w czasie deszczu – akurat mocno się rozpadało – to cząsteczki ozonu. Naładowane elektrycznością burzowe powietrze sprawia, że cząsteczki tlenu dzielą się na pojedyńcze atomy, które z kolei łączą się trójatomowy ozon. Stąd specyficzny zapach, który powiem szczerze – uwielbiam.
I tak jakoś słuchając deszczu, myśląc o tym ozonie i mikrocząsteczkach, które najpierw się dzielą, po to by już za chwilę się połączyć, choć w zupełnie innej konfiguracji, zastanowiłam się, co do tej pory narysowałam o deszczu. W wersji komiksowej w sumie niewiele, zaledwie kilka shortów:
kroplą deszczu namaluję cię
to nie deszcz to upałpo każej burzy wychodzi słońceto nie deszcz, kroję cebulę
szklana pogodaa bosman tylko zapiął płaszczW tym ostatnim shortcie deszcz jest w sumie tylko w domyśle 😉
A jeszcze kiedyś narysowałam takie coś deszczowe:
pierwszy wiosenny deszcz2
Lubię deszcz, zdarza się, że inspiruje mnie on do rysowania. Ale szczerze mówiąc najbardziej inspiruje mnie do zaparzenia dużego kubka herbaty (a ostatnio – rumianku), chwycenia z półki książki, klapnięcia na kanapie i przeniesienia się wraz z lekturą w inne wymiary… Ale w sumie – to też coś pozytywnego 🙂

Comments
  1. akinoreweht says:

    Ostatnio takze zasmakowal mi rumianek, jest pyszny. Komiksy swietne jak zawsze, pozdrawiam!

Leave a Reply

