Jeśli nie spróbujesz – nigdy się nie dowiesz

Posted: November 18, 2014 in Palcówki o trybie życia, Palcówki o życiu, Palcówki przekorne
Tags: , , , , , , ,

Tytuł tego wpisu to trochę takie moje motto, zaraz obok dość podobnego w wymowie „Czyń lub giń” oraz słów, które podobno wypowiedział Hannibal: „Albo znajdziemy drogę, albo ją wytyczymy”. Zaczęłam być może nieco patetycznie, ale to dlatego, że temat o którym chcę dziś pisać i rysować jest dla mnie ważny.  I chyba nie tylko dla mnie. Dzisiaj będzie o pracy. Dlaczego? Dla mnie praca, rozumiana bardzo szeroko, jest ważną częścią życia. Dodatkowo, przez ostatnie kilka miesięcy miałam dość intensywny czas myślenia o tym, jak pokierować swoją zawodową ścieżką, co chcę zmienić, robić, na czym się skupić. Zakończyło się zmianą pracy, co było dla mnie decyzją tak samo ważną, jak i trudną. Według statystyk zmiana pracy to jedna z najbardziej stresujących rzeczy w życiu. Ale mówi się też, że zmiana – nie tylko pracy, tak ogólnie, w życiu – to bardzo często jedna z najlepszych rzeczy jaka może się nam przydarzyć. Tej wersji się trzymam 🙂 W swoich komiksowych rysunkach tematy okołopracowe poruszam od czasu do czasu. Może nie tak często jak motywy randkowe czy kulinarne, ale jednak 😉 No więc od początku, alfabetycznie. Jeśli chodzi o pracę i sprawy zawodowe do głowy przychodzi mi: A jak awanse, podwyżki, zasługi – każdy chyba je lubi 😉 a jak awansB jak biznes – ten własny czasem trudno założyć… b jak biznesC jak czas – towar wielce deficytowy 😉 c jak czasD jak dieta – zawodowa bywa dość specyficzna… d jak dietaE jak energia, takie paliwo napędowe do działania e jak energiaF jak formalności – wszystkie te papiery, umowy, raporty, faktury… takie tam… f jak formalnościG jak góry – te takie metaforyczne 😉 przenosić góryNa literę H nic nie wymyśliłam – może jakiś pomysł? 😉 I jak interesujące zajęcie i jak interesujące zajęcieJ jak jasna sytuacjaj jak jasna sytuacjaK jak kompetencje k jak kompetencjeL jak logiczne myślenie l jak logiczne myślenieM jak motywacja – przecież to podstawa 😉 m jak motywacjaN jak nuda 😉 Moja przyjaciółka, pytana czasem o to, co słychać w pracy, mówi że niekończące się pasmo sukcesów 😉 n jak niekończące się pasmo sukcesówO jak oferta pracy o jak oferta pracyP jak pracoholizm p jak pracoholizmR jak jak realizm r jak realizmS jak stres – i sposoby radzenia sobie z nim 😉 s jak smutkiT jak to co się lubi najbardziej 😉 t jak to co lubięU jak urlop! pourlopowy szokW jak wena 🙂 w jak wenaZ jak zalety pracy, nawet te, których na pierwszy rzut oka nie widać 😉 z jak zalety 2I jeszcze ż – jak życiorys: ż jak życiorysCzy o czymś zapomniałam? 😉

Comments
  1. […] Jeśli nie spróbujesz – nigdy się nie dowiesz (listopad 2014) […]

Leave a Reply

