Niedawno byłam w domu moich dziadków, w którym spędziłam większość swojego dzieciństwa. Szukałam czegoś wśród dokumentów i w ręce wpadł mi mój pamiętnik z podstawówki – tzw. złote myśli.
Nie wiem, skąd wzięła się nazwa, bo wbrew niej zeszyty moje i moich koleżanek (jak wiadomo pamiętniki to raczej domena dziewcząt) nie były kompilacją natchnionych cytatów, mądrych przysłów czy ładniebrzmiących powiedzeń. Idea była dość prosta – osoba, która wpisywała się do pamiętnika musiała wymienić listę rzeczy na swój temat: ulubiony kolor, zespół, książkę, film, kamień, dzień tygodnia itd. 

Przypomnniały mi się te złote myśl, ponieważ dziś byłam uczestnikiem zabawnej sytuacji w autobusie. Naprzeciwko mnie siedziała dziewczyna z małą dziewczynką, która cały czas zadawała pytania: jaki jest Twój ulubiony kolor oczu, co lubisz jeść, jaka jest Twoja ulubiona pora roku, jakie zwierzę jest najfajniejsze, itd. Pytaniom nie było końca, a ja mechanicznie ich słuchałam, uśmiechając się czasem z odpowiedzi. Nie umknęło to uwadze rezolutnej dziewczynki, a nawet ośmieliło ją na tyle, że zapytała w końcu i mnie – jaki jest mój ulubiony dzień. Odparłam, że ten dzisiejszy. Trochę ją to przystopowało, choć pewnie zadałaby mi jeszcze jakieś pytania, gdyby nie to, że wysiadałam na następnym przystanku 😉

I tak sobie myśląc o tym dziś, siadając do komputera z zamiarem napisania czegoś na blogu – nie mając lepszego pomysłu postanowiłam zrobić coś, co robiłam często z koleżankami za pacholęcia.
Przy czym, znając siebie, za parę dni poniższa lista wyglądałaby już całkiem inaczej 😉

MUZYKA
Grace, Jeff Buckley
Ma fleur, Cinematic Orchestra
soundtrack do filmu “Inside Llewyn Davis”

FILM
Arizona Dream
Little Miss Sunshine
Lęk wysokości

FILM ANIMOWANY
Ruchomy zamek Hauru
Iluzjonista
Trio z Belleville

SERIAL
Big Bang Theory (po prostu uwielbiam!)
Shameless (US)
Wikingowie (moje ostatnie cudowne odkrycie – wiem wiem, zapóźniona jestem 🙂

BAJKA – KSIĄŻKA
Muminki, T. Jansson (wszystkie części!)
Dzieci z Bullerbyn, A. Lindgren
Bracia Lwie Serce, A. Lindgren

BAJKA – FILM
Dziwny świat kota Filemona
Maleficient
Mój sąsiad Totoro

KSIĄŻKA
Drewniane morze, J. Carroll
Spuścizna, I.B. Singer
Eugenia Grandet, H. Balzac

KOMIKS
Cyrkowcy, M. Desplechin, E. Houdart
Powroty, K. Kaczor
Czarna książka kolorów, M. Cottin, R. Faria (niesamowity pomysł!)

I to chyba tyle na dziś. Cała ta lista natchnęła mnie do nowego wpisu – ale o tym… następnym razem 😉

 

Leave a Reply

