Od czasu do czasu powraca temat muzycznych inspiracji. Tak samo jak brwi, randki i przysłowia – muzyka jest jednym z motywów często przewijających się w moich komiksowych rysunkach. Chyba się do tego przyzwyczailiście? 😉
No dobrze, to zaczynamy. Kto pamięta Fasolki?
bo fantazja jest od tegoI… znowu Fasolki 😉
każdy ma jakiegoś bzikaW temacie muzyki dziecięco-młodzieżowej, osadzonej w latach mojego dzieciństwa – czyli latach 80-tych, trzeba wspomnieć Krzysia Antkowiaka i jego chyba pierwszy hit:
zakazany owocZ dzieciństwa u dziadków pamiętam trochę muzycznych hitów starszych ode mnie. Na przykład ten Jerzego Połomskiego, który czasem podśpiewywał mój dziadek 😉
bo z dziewczynami nigdy nie wie sięI jeszcze Andrzej Rosiewicz:
najwięcej witaminy mają polskie dziewczyny
Kiedyś zapytałam mamę o muzykę jej młodości – w odpowiedzi załapała się min. Krystyna Prońko z piosenką “Jesteś lekiem na całe zło”. Mam do niej jakiś taki dziwny sentyment, może dlatego, że ujrzała światło dzienne – czy też raczej fale radiowego eteru – w roku mojego urodzenia? 😉
jesteś lekiem na całe złoPierwszą kasetą (tak tak, kasetą :D) jaką sobie kupiłam był “Koncert inaczej” Kasi Kowalskiej. Więc tak wspominkowo, jedna z piosenek z tego albumu, “Jak rzecz”, wielki hit polskiej muzyki połowy lat 90-tych:
nie wiem nawet ile już w słodkim winie topię łzyZ młodości już bardziej młodzieżowej – Republika
ta piosenka jest pisana dla pieniędzyStarsze, ale słuchane za pryszczatych czasów The Doors:
come on baby let my fireWyjście z dzieciństwa, liceum i rozciągniętych swetrów. The Cure, którzy w sumie nigdy nie byli moją szczególną muzyczną miłością, ale gdzieś się tam ciągle przewijali.
it's friday i'm in loveZa to sentymentem wielkim darzę muzykę Placebo i głosik Brian’a Molko, nawet jeśli na ostatniej płycie lubię tylko jedną piosenkę. Nie, nie tę z której tutaj sobie pozwalam poironizować 😉
kpina z placeboCo dalej? Muzyczne inspiracje z czasów “dorosłych” zostawię może na inny wpis 😉 Tymczasem na koniec, z okazji pory roku – jeszcze Kury i “Jesienna depresja” 🙂
znowu mam doła

Leave a Reply

