W ubiegły piątek wybrałam się ze znajomymi na kolejną edycję wrocławskiego Komiksofonu. Jeśli lubisz komiksy i przypadkiem jesteś z Wrocławia na pewno znasz tę imprezę (a dla tych co chcą nadrobić swą wiedzę podrzucam link). W trakcie rozmowy na scenie padło pytanie o inspirację. Zasłuchana w odpowiedzi zaproszonych gości dostałam nagle delikatnego kuksańca od kolegi Grześka, który oznajmił mi tryumfalnym szeptem: Ja już wiem skąd się wzięły Palcówki! To wszystko przez Hatifnaty!
Czy miał rację? Well…

Nigdy nie ukrywałam, że od dziecka darzę wielką miłością wszelkie stwory, których rodowód sięga Doliny Muminków. Uwielbiam zarówno same historie jak i rysunki Tove Jansson. Jako szkrab prenumerowałam specjalny muminkowy miesięcznik, skleiłam z papieru ich niebieski domek (tak tak! ten okrągły!), nie przepuściłam ani jednego odcinka dobranocki z moimi ulubieńcami i zaczytywałam się we wszystkich częściach przygód mieszkańców odległej doliny. Namiętnie też rysowałam moich ukochanych bohaterów – zwłaszcza Małą Mi.

Kto choć trochę zna muminkowy świat ten wie, że wcale nie jest on taki sielski jakim się wydaje. Od czasu do czasu pojawiają się w nim dość niepokojące istoty – od Buki zaczynając, przez Czarnoksiężnika i złowieszczą kometę, a na cokolwek osobliwych Hatifnatach kończąc. Nigdy się jakoś specjalnie ich nie bałam, było mi ich raczej szkoda – wydawały się dość samotne. Okazuje się jednak, że wiele lat później ich echo pojawiło się w moich komiksach. Pierwszy zauważył to mój znajomy Benek. Jak bowiem inaczej wytłumaczyć fakt, że z okazji urodzin wysłał mi coś takiego…?
urodzinowe hatifnaty bennyPrzypadek? Nie wydaje mi się 😉
A potem jeszcze na wspomniamym Komiksofonie, od cytowanego już Grzegorza, usłyszałam jakoby pierwowzorem moich Palcówek miały być właśnie Hatifnaty. Cóż…
hatifnatyPomijając tę zasadniczą różnicę nie upieram się – jest z pewnością coś co moje komiksowe bohaterki z muminkowymi Hatifnatami łączy. To przecież takie oczywiste 😉
co łączy nas z hatifnatamiNo i jeszcze jeden fakt – moja aktualna tapeta na laptopie. Może nie z Hatifnatami, ale… 😉
tove janssonA skoro wpis jest muminkowy taki to wrzucę jeszcze coś – kartkę urodzinową którą narysował dla mnie znajomy, z moją ulubienicą i alter ego – Małą Mi 🙂
Untitled
Wypisz wymaluj ja! 😉

Comments
  1. […] Muminki? To poczytajcie o nich jeszcze tutaj 🙂 A niebawem spodziewajcie się kolejnej części z cyklu “Palcem po mapie”, krótki […]

  2. […] osób zainteresowało się tym, co robią Palcówki w Dolinie Muminków. Zapewniam Was, że w towarzystwie Małej Mi, Buki, Paszczaka, Ryjka jak i samej muminkowej rodziny […]

Leave a Reply

