Nie wiem jak Wy, moi drodzy czytelnicy i fani palcówkowych komiksów, ale ja uwielbiam podróże. Małe i duże, po Polsce i poza nasze piękne granice. Krótkie i dłuższe, kilkugodzinne choćby czy wielodniowe.
Nie żebym faktycznie jakoś dużo podróżowała, ale o różnych kierunkach myślę niemal non stop a widok mapy zawsze rozbudza moją wyobraźnię. Stąd pomysł na nową sekcję na palcówkowo-komiksowym blogu: Palcem po mapie. Będą to wpisy o miejscach, które miałam szczęście zobaczyć. Nie przewodniki, bardziej takie wspominki i refleksje.
Na pierwszy ogień idzie Berlin, w którym spędziłam weekend tuż przed Wielkanocą. Co zobaczyły tam Palcówki? Przekonajcie się sami 🙂

W Berlinie pierwszy raz byłam latem 2008 roku. Spędziłam tam bodajże 4 dni i zapamiętałam niemiecką stolicę jako kolorową, ogromną, tłoczną i fascynującą.
W trakcie maratonu zwiedzania zaliczyłam wszystkie najważniejsze punkty: Alexanderplatz, Bundestag, Plac Poczdamski, Wyspę Muzeów. Wtedy dopiero zaczynałam pasjonować się fotografią, większość zdjęć robiłam telefonem komórkowym – stąd taka jakość pamiątkowej fotki spod Bramy Brandenburskiej 😉

Palcówki pierwszy raz w Berlinie 6Jako maniak muzeów i kościołów sporo czasu spędziłam na Wyspie Muzeów. Pod piękną katedrą było bardzo interesująco… 😉
Palcówki pierwszy raz w Berlinie

DCF 1.0

DCF 1.0

DCF 1.0

Jak się okazuje – miałam wrócić do niemieckiej stolicy siedem lat później. Zorganizowałyśmy z koleżankami krótki, weekendowy wypad, bez większego planu, z celem by po prostu zmienić otoczenie i spędzić miło czas. Głównie w ten sposób…
Palcówki w BerlinieNo dobra, żeby nie było – nie spędzałyśmy całego czasu w ten sposób 😉 Sporo zajęło nam zapoznawanie się z kolekcjami kilku berlińskich muzeów (z czego połowa wycieczki nie była do końca szczęśliwa, ale jakoś wybitnie nie protestowała). Palcówki przywitały się z kilkoma ciekawymi pracami i artystami, choć dla jasności muszę dodać, że nie wszystkie muzea i zbiory były zachwycające. Niemniej spotkanie z takim Degasem czy Manetem wiele wynagrodziło 🙂
Palcówki w Berlinie przy Degasie

Palcówki w Berlinie przy Manecie

Palcówki w Berlinie 8

Palcówki w Berlinie kontemplują Wenus

Z miejsc, które bezwzględnie każdemu mogę polecić jest Muzeum Żydowskie – niesamowite.
Palcówki w Berlinie 10Palcówki w Berlinie 11A poza tym sporo mniej i bardziej oczywistych punktów turystycznych. Takich jak okolice dawnego Muru Berlińskiego (prócz dość komercyjnego Checkpoint Charlie polecam spacer wzdłóż East Side Gallery)…
Palcówki w Berlinie 9Bundestag
Palcówki w Berlinie 2… robiący wrażenie Pomnik Pomordowanych Żydów Europy – w formie zbudowanej z betonowych bloków sieci korytarzy…

Palcówki w Berlinie 66… przyłapane w trakcie spaceru budujące przesłania – być może zauważyłam je tylko dlatego, że sama mam niewiele ponad 1,52 m 😉
Palcówki w Berlinie 7… oczywiście Brama Brandenburska, tym razem w świetle dnia…
Palcówki w Berlinie 3a… i jeszcze Wyspa Muzeów i monumentalna berlińska katedra:
Palcówki w Berlinie 5I na koniec fotka z drogi powrotnej do Wrocławia 🙂
Palcówki wracają z Berlina

Przy okazji berlińskiej wycieczki powstały też palcówkowe shorty:
reisefieber

za granicą
berlin

A Wy, byliście w Berlinie? Macie swoje ścieżki, zapamiętane miejsca, godne polecenia smaczki? Chętnie wysłucham, bo do Berlina kiedyś jeszcze na pewno wrócę 🙂

 

Comments
  1. Katka says:

    Muzeum Holokaustu jest rewelacyjne, byłam tam już 3 razy… I zawsze robi na mnie wrażenie. Polecam Kreuzberg, mnóstwo fajnych knajp, barów, sklepów z fajnymi, oryginalnymi rzeczami (ciuchy, płyty, design, pierdółki-pamiątki).

  2. SC says:

    Niesamowite. Byłam w Berlinie wiele razy i jakoś nigdy mnie nie zachwycił (w przeciwieństwie do innych niemieckich miast). Chyba będą musiała spojrzeć na Berlin jakoś inaczej. Przez palce?

    • monikape says:

      hahaha, może rzeczywiście trzeba spojrzeć przez palce – albo Palce 😉
      a na poważnie, prawda jest chyba po prostu taka, że to są emocje i wrażnia bardzo subiektywne.
      jeśli nie Berlin to jakie inne miejsce Cię zachwyciło?

Leave a Reply

