Google prawdę Ci powie

Posted: July 19, 2015 in Ciekawostki, Uncategorized
Tags: , , , , , , , ,

Nie jestem umysłem ścisłym, mam raczej duszę humanisty – wiecie, sztuka, poezja, westchnienia, marzenia. Jednocześnie mam małego bzika na punkcie analityki, a przeróżne wskaźniki, które mogę monitorować – czy to na blogu, czy w profilach społecznościowych – przyprawiają mnie o radosne dreszcze. Takie skrzywienie małe 😀 Na blogu moją ulubioną zabawą jest sprawdzanie, po jakich słowach kluczowych Wy, fani, wyszukujecie palcówkowy blog w internecie. Oto lista top 10 takich właśnie najciekawszych (moim zdaniem) wyszukiwań. Gotowi?

Zaczynamy 🙂
Na miejscu pierwszym: jak pielęgnować wiarę. Nie wiem, czy moje komiksy z Palcówkami odpowiedziały komuś na to pytanie, żywię nadzieję że tak – i to wyczerpująco 🙂
Miejsce drugie: denerwujący zakochani współlokatorzy. Być może dlatego, że – po wielu studenckich latach dzielenia lokali z rzeszą znajomych jestem w stanie zrozumieć ten problem? 😉
Ostatnie miejsce w finałowej trójce: plakat o piłce nożnej na plastyke szkic pod tytułem trening czyni mistsza. Nie wiem co mnie bardziej urzekło – precyzja wpisanego hasła, potrzeba plakatu na plastykę, temat plakatu czy wreszcie mistrzowska forma słowa “mistrz”… Nie wiem i nie wnikam – skoro tak wpisane w googlową wyszukiwarkę hasło doprowadziło kogoś do mojego bloga to szacun, radość oraz miejsce na podium 🙂

No dobrze, ścisłe podium za nami, ale to nie koniec. Ciekawych, zaskakujących, zabawnych lub zastanawiających fraz, po których ktoś trafił na moje komiksy z Palcówkami jest sporo. Pomijam takie oczywiste oczywistości jak np. instrukcja palcówek – tych, którym włączyła się właśnie czerwona lampka odsyłam niezwłocznie do tego wpisu, ale to migiem!

Idziemy dalej tropem nietypowych wyszukiwań. Na mojej liście znalazł się pies, a właściwie: pies ze słuchawkami i dymek. Cóż mogę rzec – wolę koty. Na szczęście one też – jak się okazuje – przyciągają na mojego bloga. Świadczy o tym np. zapytanie o rysunki o kotach. Inne stworzenia, które Google łączy z blogiem o Palcówkach to Muminki, choć wyszukiwanie hasła ironiczne podsumowanie muminków wskazuje jednak na niekoniecznie w 100% pozytywne podejście do tych postaci… Na liście bytów kojarzonych z Palcówkami są jeszcze dziwne stworki rysunki, i właściwie nie mam nic przeciwko takiej analogii i wyszukiwaniu.

Dość intrygujące jest dla mnie rozwiązanie zagadki, jak Google wpadł na to, że ktoś kto szuka hasła wojaczek kołysanka znajdzie na palcówkowym blogu coś dla siebie… Fakt, lubię poezję, ba, sam Rafał Wojaczek należy do moich ulubionych poetów… W sumie miło mi na myśl, że gdzieś tam jakieś skomplikowane algorytmy wyszukiwarki doprowadziły miłośników tego poety do moich komiksów… tylko skąd to połącznie? Nie wiem, są najwyraźniej na tym świecie (i w wyszukiwarkach) rzeczy, o których nie śniło się filozofom…

Na koniec zostawiłam sobie dwie frazy, w wydźwięku jak mi się wydaje nieco podobne do siebie: pozytywny poniedziałek (wiadomo, Palcówki przynoszą ukojenie w tym trudnym, okołoponiedziałkowym czasie) oraz jestem oaza spokoju do czasu az mnie (nie rozbawią Palcówki – taka wersja dopowiedzenia chyba nieźle pasuje, prawda?).

Top 10 za nami. Co Was najbardziej zaskoczyło?

 

P.S. Pisownię poszczególnych fraz wyszukiwania zachowałam oryginalną.

Leave a Reply

