Święta Bożego Narodzenia majaczą na horyzoncie. W centrach handlowych są już świąteczne dekoracje, a z głośników można usłyszeń klasyczne “Last Christmas”. Grudzień to czas kompletowania prezentów pod choinkę i Mikołaja, i to on właśnie będzie bohaterem dzisiejszego wpisu 🙂Na początek nieco przewrotnie o wierze w św. Mikołaja:
św mikołaj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I jeszcze odrobina prawdy…

kto przynosi prezenty pod choinkę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skąd Mikołaj wie o czym marzymy? Niektórzy piszą do niego listy…
all i want for christmas is you

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

… inni pewnie liczą, że Gwiazdor czyta w naszych myślach i wie, do czego skrycie wzdychamy. A co jest obiektem naszych marzeń? Hm…

o czym marzysz na święta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bywa i tak, że nie wierzymy w św. Mikołaja, albo wiara w niego prysła jak bańka mydlana.

sw mikołaj nie istnieje

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtedy za prezenty zabieramy się sami. Nie jest to wcale takie proste, z kilku powodów…

kompletowanie prezentów pod choinkę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aż w końcu nadchodzi ten dzień. 6 grudnia. Wszyscy czekają na sympatycznego dobrodzieja w czerwonym kubraczku, z białą brodą i wieeeelkim workiem prezentów…
czy to mikołaj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moje wspomnienia związane z Mikołajem? Z dzieciństwa pamiętam prezenty w przedszkolu. Waciane, nieco krzywe brody, trochę przestraszone miny przedszkolaków nerwowo ściskających paczkę ze słodyczami i wełniane kubraczki panów Mikołajów. Pamiętam też, gdy – jako chyba sześcioletnia dziewczynka – przebudziłam się w nocy, akurat w momencie gdy ktoś pochylał się nad moim łóżkiem i kładł koło mojej poduszki paczuszkę z prezentem. Niepewna, czy to jawa czy sen, szybko znowu zasnęłam, a rano z niesamowitą radością odkryłam podarunek – słodycze i piękny grzebyk do włosów w kształcie ważki. Dziś wiem, że Mikołajem była moja mama, ale magiczne wspomnienie z pogranicza jawy i snu pozostało 🙂 Kilka lat później sama zaczęłam bawić się w Mikołaja i do dziś robienie prezentów dla bliskich mi osób sprawia mi wiele przyjemności.
A Wy, macie jakieś wspomnienia, związane z Mikołajem? 🙂

Follow my blog with Bloglovin

Leave a Reply

