Palcówki są dla mnie sposobem wyrażania myśli, ubierania w formę i słowa różnych zdarzeń – tych z życia mojego i osób, które znam, lub które gdzieś tam podpatrzyłam. Nic więc dziwnego, że często przewijają się w nich tematy, które są mi bliskie i ważne – uczucia, wątpliwości czy marzenia. Niektóre mniej, inne bardziej konkretne. Poniżej znajdziecie kilka bardzo dosłownych przykładów.

O jedzeniu pisałam i rysowałam już kilkakrotnie. Nic dziwnego – lubię jeść, lubię też gotować. Myślę, że jest to ważna część życia, która wiele mówi o nas samych. Poza tym takie powiedzenia jak przez żołądek do serca, bez wołu nie ma rosołu, jakie kochanie takie śniadanie czy na smutki jedna jest rada – czekolada nie wzięły się przecież znikąd. Także w komiksach o Palcówkach motyw jedzenia pojawia się dość często. Gdy przejrzałam swoje komiksowo-rysunkowe archiwa zauważyłam, że pewne trzy kulinarne elementy, zdecydowanie wiodą w moich bazgrołkach prym…

czekolada ma lecznicze działanie

ze słodyczy to ja lubię wino

o jeden kawałek pizzy za daleko

Czekolada, wino, pizza. Trzy rzeczy, bez których życie z pewnością byłoby smutne 😉

życie ubogie w słodycze

No a jeśli jest smutno – trzeba coś na to zaradzić. Ja mam sprawdzone pomysły 🙂

czegoś mi w życiu brakuje

Te małe przyjemności trzeba doceniać – bo szybko się kończą 😦

to co dobre w życiu szybko się kończy

Ale póki są – warto z nich korzystać. Teoretycznie z umiarem, jak ze wszystkim, choć w praktyce o ten umiar bywa ciężko. Czasem oczywiście walczę ze sobą…

to naprawdę ostatni

… zdarza się też, że górę bierze ta – zwykle będąca w mniejszości – sceptyczna i trzeźwo myśląca część mojego charakteru. Wtedy staję twarzą w twarz z faktami.żegnaj talio witaj pizzo

Życie to sztuka wyborów. Jeśli coś sprawia Ci radość, przyjemność – i jesteś w stanie zaakceptować konsekwencje z tym zwiazane – to chyba najlepsze, co może się zdarzyć. Wtedy… pozostaje cieszyć się tym, co właśnie jest tego szczęścia źródłem 😉

piątek jest jak butelka wina

Bo choć wielu rzeczom, sytuacjom w życiu można odmówić logiki, sprawiedliwości czy sensu – są i takie, które nieco te braki rekomensują 😉

w życiu nie ma sprawiedliwości

A co jest Waszą kulinarną słabością? Może narysuję o tym komiks? 🙂

 

 

Leave a Reply

