Komiksy o komiksach – czy to masło maślane? Nie, to garść specyficznych shortów palcówkowych – o samych Palcówkach, rysowaniu, początkach pomysłów na komiksy i problemach, które się z tym rysowaniem wiążą. Must read dla każdego palcówkowego fana!

Zaczynijmy od początku: skąd się biorą komiksy?

jak powstają komiksy

Czyli – z takich kłębiących się w głowie myśli…

myśli kłębią mi się w głowie

Teoretycznie komiksy biorą się z…

komiksy tak jakoś same się rysują

… ale z drugiej strony – myli się ten kto sądzi, że rysowanie komiksów to bułka z masłem!

wymyślanie komiksów wcale nie jest takie proste

Ubranie tego, co ma się w głowie w słowa i obraz jest fajne, ale nie zawsze proste…

nad czym mysli autorka

Co prawda rysowanie komiksów jest pewnym imperatywem, czymś, bez czego trudno wyobrazić mi sobie życie – i rysuję je nawet wtedy, gdy nie do końca mam siły…

autorka chora ale przynajmniej rysuje

… to mimo to muszę przyznać, że nie zawsze tak naprawdę wiem, co chcę w nich przekazać.

bo nie mam weny

autorka nie zawsze ma pomysły

czasem brakuje mi pomysłów

Czasem zdarza się też tak, że mam pomysł – ale go zapominam…

kiedy zapominam spisać pomysły

komiksy których nie zapisałam i zapomniałam

nienarysowane komiksy

… dlatego gdy pojawia się wena – staram się ją złapać…

nocna wena

… albo choćby zanotować.
coś tam w notatnikuDlaczego komiks jest dla mnie taki ważny? Bo komiks to sposób na ekspresję, wyrażenie różnych – często przecież trudnych do nazwania – emocji, sytuacji, problemów, zdarzeń…

głos aurotrki- wyrysowywanie w komiksach

… to nieodłączny element marzeń…

lista marzeń

… życia…

jest jedna rzecz dla której warto żyć

… przyjaźni…

czy masz przyjaciół

z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu

… świata…według szekspira świat jest teatrem, według mnie komiksem

… ekspresji…

mam długopis i nie zawaham się go użyć… zdrowia…

sport to zdrowie, śmiech to zdrowie, komiks to zdrowie

… tego, co trudne do ubrania w słowa…

rzeczy które ciężko ubrać w słowa mieszczą się w ostatnim kadrze

… a nawet wieczności 😉

wszystko co dobre się kiedyś kończy, za wyjątkiem komiksów

A gdyby komiksów nie było? Cóż…

co autorka by robiła gdyby nie rysowała komiksów

co z nami będzie gdy autorce zabraknie weny

I na koniec – po co całe to rysowanie komiksów? No więc, zdradzę Wam mój sekret 😉

autorka w komiksie i poza nim

27 komiksów o… komiksach – całkiem spora porcja wiedzy 🙂 Ale jeśli macie jeszcze jakieś pytania – pytajcie, chętnie odpowiem… a może narysuję odpowiedź? 😉

 

Follow my blog with Bloglovin

Leave a Reply

