Dlaczego próbować warto: długa opowieść i 8 komiksowych plansz

Posted: October 6, 2016 in Aktualności, Historia Palcówek
Tags: , , , , , , , ,

Mam taką życiową dewizę: lepiej żałować tego, co się zrobiło, niż tego, czego się nie zrobiło (kiedyś znalazłam inną – czyń lub giń – która w sumie sprowadza się do tej samej puenty 😉 ). Choć efekty kierowania się nią są różne, jednego jestem pewna: jeśli czegoś nie spróbujesz, nigdy nie dowiesz się, jak to jest/działa/smakuje, a być może za jakiś czas wątpliwości i gdybanie będą bardziej uciążliwe niż wypominanie sobie czegoś, co nie do końca wyszło tak, jak by się chciało.

Zaczęłam tak “życiowo” 🙂 a zmierzam jak zawsze do komiksowych spraw.

Rysowanie komiksowych shortów to nie tylko moje hobby, sposób na spędzanie czasu czy wyrażenie siebie. Nie do końca umiem powiedzieć dlaczego, ale “muszę” je rysować – to taki element bycia mną, po prostu. Rysuję je dla siebie, ale fakt, że mam fanów – nie będę ukrywać, jest bardzo motywujący. Cieszy mnie niezmiennie gdy widzę, czytam, słyszę od innych, że moje palcówkowe komiksy ich bawią, że czekają na nowe, że te rysunki gdzieś tam im towarzyszą, rozweselają, zastanawiają.

Już dawno, dawno temu myślałam o tym, czy i co w związku z tym zrobić. Wiem, chcesz rozśmieszyć los – powiedz głośno o swoich planach. Ale ponieważ moje komiksy mają śmieszyć – jakoś się tego nie obawiam. Wymarzyłam sobie, że jak już będę miała trochę czasu, jak trochę sobie życie poogarniam itd. – pomyślę na poważnie o wydaniu albumu komiksowego z Palcówkami. I… ta chwila jakoś nie nadchodziła. Czas – wiadomo, zwykle jest go za mało, życie – nigdy nie jest “poukładane” w 100% (i tak naprawdę to chyba dobrze). W Sylwestra, prowadząc niezbyt przytomną, a mimo to bardzo ważną rozmowę z jednym z największych palcówkowych fanów (chyba 🙂 ), obiecałam sobie i światu, że w tym roku zmobilizuję się wreszcie i zrobię jakiś krok, by to swoje marzenie o komiksowym albumie zrealizować. I… w pewnym sensie się udało 🙂

Jeśli interesujecie się komiksami z pewnością kojarzycie portal komiksowy Gildia. Organizuje on konkurs na stypendium komiksowe, którego trzecia edycja rozstrzygnęła się dosłownie parę dni temu. Udało mi się przygotować aplikację do konkursu – zrobiłam 8 przykładowych plansz komiksowych, napisałam scenariusz i streszczenie albumu, który w mojej głowie zaczął nabierać całkiem realnego wyglądu. I mimo, że nie zakwalifikowałam się do finałowej 11-stki (o wynikach konkursu możecie przeczytać tutaj) jestem z siebie bardzo dumna – nawet jeśli to mały, to jednak krok i zrobienie czegoś, by swoje marzenie zrealizować. 

Teraz… pozostaje mi zrobić kolejne kroki. Powoli układam sobie w głowie co i jak i mam nadzieję, że niebawem będę mogła Wam napisać o tym więcej 🙂 Tymczasem chciałam podzielić się z Wami tym fajnym uczuciem, że coś się zrobiło – bo nawet jeśli efekt nie jest taki, jak ten wymarzony, to i tak warto było spróbować.

A na deser – 8 zrobionych przeze mnie komiksowych plansz, czyli aż 16 palcówkowych komiksów. Część pewnie znacie, część – być może będzie dla Was nowa. W każdym razie – enjoy 🙂

1 2 3  45 6 7 8 Follow my blog with Bloglovin

Comments
  1. […] Dlaczego próbować warto: długa opowieść i 8 komiksowych plansz […]

Leave a Reply

